Google AdWords is in een nieuw jasje gestoken! Het heet nu Google Ads, en daar horen ook een hoop andere veranderingen bij. Voor het gemak blijven we het hier AdWords noemen, maar eigenlijk is Google Ads een andere applicatie. Dit is waarom AdWords uitbesteden aan te raden is. Professionals houden bij AdWords uitbesteden via Google Ads de trends bij en kunnen daar op inspelen om jouw campagnes te maximaliseren.

Wat is er nieuw?

Er zijn allerlei verschillende campagnes die je via AdWords live kunt zetten, zoals display, search, shopping, enzovoorts. Wat er nieuw is aan het Google Ads is dat er ook smart campaigns aan gaan komen binnenkort. Daarmee wil Google het makkelijker maken voor ondernemers om hun eigen campagnes in te richten. Smart campaigns maken gebruik Google’s nieuwste machine learning technologie. Ook lanceert Google tegen het einde van 2018 een afbeeldingstool waarmee je makkelijker display-campagnes zou kunnen opzetten. Hier moeten we dus ook nog even op wachten.

Gaat het werken?

Of de smart campaign tool gaat werken is nog maar de vraag. Er kan wel een lead of een conversie uitkomen, maar deze campagnes zijn niet geoptimaliseerd om het maximale er uit te halen. Ook heeft de tool veel data nodig om goed te kunnen werken, en dat betekent veel budget opbranden om het te testen. Als je de kwaliteit van je campagnes wil waarborgen kun je echt het beste AdWords uitbesteden, of zelf inrichten. We zijn er nog niet helemaal op het gebied van machine learning, er moet nog een hoop verbeterd worden. Daarnaast verandert het online klimaat constant, dus het is goed om daadwerkelijk mensen te hebben die hiervan op de hoogte blijven.

AdWords uitbesteden voor optimalisatie

Om je campagnes echt te maximaliseren kun je beter AdWords uitbesteden. Op deze manier besteed je namelijk zo min mogelijk AdWords-budget, maar kom je toch nog tot resultaat. Daarnaast weten de professionele marketeers precies welke soort campagnes ze het beste kunnen inzetten voor jouw situatie en wensen. Ook heb je bij AdWords uitbesteden meer ruimte om je te richten op belangrijke zaken of bijzaken binnen je bedrijf. Dus niet alleen biedt AdWords uitbesteden meer ruimte in je budget, het biedt je ook meer tijd, én meer omzet. En ja het zal niet gratis zijn om het door anderen te laten doen, maar als je het sommetje maakt ben je uiteindelijk altijd beter uit. Behaal het maximale rendement met AdWords uitbesteding.